Ooopsi!

Ett gäng 15-åriga tjejer med huvudduk står och pratar i bankomatkön då en svensk medelålders man kommer fram och frågar den ena tjejen vart hon var idag. Hon svarar något undvikande och han går därifrån.
- Vem var det där? frågade den ena tjejen.
- Min man. Mina föräldrar hade inte råd att skicka mig till Gambia och gifta mig, svarar hon snabbt.
Ett gapskratt utbryter bland tjejerna. Själv försöker jag hålla mig för skratt. Mannen som kom fram var hennes lärare. Sådan här självdistans är så himla härlig och kul. Som när min numera nyktra XX går ut till köket och ropar att det är dags för lite skåpsupande eller när min syrra konstaterar att hon är lite slow i modetrender: - Jag har ju precis lärt mig tycka om bootcutjeans ju! Och ja, när det luktar fis i rummet då tittar alla på mig. Oops, sorry!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar