Onsdagsnöje


Som brukligt en onsdag klockan tolv tar jag lilla röda bilen och svänger över bron till bästa stället i Gävle. Erikshjälpen. Ett shoppingmecka för oss rovlystna jägare som inte räds att armbåga ner vår bästa vän för ett riktigt fynd. Personalen måste till och med ha en parkeringsvakt för att rodda ordning bland pensionärerna som sladdar runt i Volvosarna de vunnit på Bingolotto. Men det är märkligt för gamlingarna köper aldrig någonting. De bara går runt och tittar på alla grejjer och säger:
-Gun, titta på den där. Precis en sådan hade min mamma på landet.
Varav Gun svarar:- Ska du inte köpa den då?
-Nämen, herregud jag som har så fullt i skåpen, svarar Inger redan på väg mot kastrullhyllan. Fine with me! Mer fynd övers till mig. Idag blev det en röd telefon med fingerskiva. Och jag som inte ens har telejack. Så praktiskt!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar