Men orka?


Jag försöker verkligen förstå det här modet vi har just nu. Det med skor som bara för något år sedan endast kunde ses på lättklädda damer i filmerna bakom skynket i videoaffären. Exakt VEM var det som förde ut dem på catwalken så att de hamnade på varje kändis plågade fot? Och som nu alltså kan inhandlas hos vilken lokal skoförsäljare som helst. Jag förstår inte poängen med dessa skor. Har man dem för att bli lite längre, typ 2 cm än de andra högklackade man har? Har man dem för att se lika läcker ut som en strippa? I såfall borde man kanske inte ha en Fjällrävenjacka upptill som en del har. Kanske det hela egentligen handlar om att eftersom man knappt kan ta ett steg i dem utan att ramla, så är det ett sätt för oss tjejer att slippa gå och göra tråkiga ärenden. Man bara: -Alltså du får gå ut och handla, du vet tog mina heels idag. Som du ju gillar att jag har på mig, älskling! (blink, blink). Jämställdhet genom hookerheels, hur konstigt det än låter. Men så är det ju ett nytt decennium också.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar