Puff daddy

Konversation med pappa i bilen:

Jag: -Hur är det?

Pappa: -Jo det är väl bra, men jag har så ont i ryggen, jag tränar ju vattenjympa och det är ju bra men jag får sån träningsvärk.
Jag: -Men det är ju bra.
Pappa: -Nej, för jag får ont i ryggen. Men jag ska på massagen imorgon.
Jag: -Då blir nog ryggen bättre ska du se.
Pappa: -Kanske det, men jag blir så trött av massagen.
Jag: -Men det är ju meningen.
Pappa: -Nej, det är ju lördag och då vill jag vara pigg.
Jag: -Men gå en annan dag då.
Pappa: -Nej, för då få jag ju gå med ryggontet ju.
Jag: ...
Pappa: ...
Jag: -Har det hänt nått kul då?
Pappa: -Jag har inte längre ont i knät.

Så här håller det alltså på och jag inser att pappa är en mycket gammal man nuförtiden. Det skiljer fler år mellan oss än aldrig förr.

1 kommentarer:

MOM sa...

ojoj för gammal man! Själv var jag inne i en skobutik för att kolla in ett par tänkbara converse all star nu till våren och fick av expediten följande:" är inte du för gammal för converse"?!

Skicka en kommentar