Gud och en minifjortis

Konversation med en älskad minifjortis som inte gjort läxan:

Jag (läser en tidning): - Jaha Tullhuset är till salu igen.
Minifjortis: - A men shit där spökar det ju!
Jag: - Jag visste inte att du tror på spöken?
Minifjortis: - Nä men asså, inte spööööken, bara andar och sånt.
Jag: - Tror du på Gud då?
Minifjortis: - Han som levde för jättelängesedan, typ på 50-talet?
Jag: - Nu tänker du på Jesus kanske, fast han levde ju för mycket länge sedan.
Minifjortis:- Jaha, men vem var han Gud då?
Jag: - Det var Jesus pappa. Jesus var han som dog på korset.
Minifjortis: - Jajuuuust det, det var han som hade spikhatt.
Jag: - HAHAHAHA, spikhatt?????
Minifjortis: - Vadå?
Jag: - Du menar törnekrona? hihihi
Minifjortis (tar upp mobilen och knappar): - What ever.

1 kommentarer:

MOM sa...

A nice conversation with a lovely "miniteen"!

Skicka en kommentar