Ränderna går aldrig ur

Kerstin: -Ja, här behöver vi någon som är smart, klurig och har huvudet på skaft!
Jag: -Okej, jag tar det!

Och tro på fan att jag inte lyckades ta den sjunde nyckeln innan jag klev ut från anställningsintervjun.
I fredags gjorde jag ett försök att köpa in lite mer jobba-på-kontor-kläder. Jag har bara hillbillieskjortor och trashiga t-shirts. Jag kom hem med en plastpåse innehållande en ac/dc t-shirt. Så i lördags fick jag göra ett nytt försök och tog hjälp av en expedit. Jag kom hem med två skjortor/blusar. Fina? Nja. Men de funkar för ändamålet och de kan bäras till jeans. Någon måtta får det väl ändå vara på snofseriet. Jag är ändå en hillbilly. Proud dessutom! Nu ska jag bara leta rätt på väckarklockan och ställa den på mitt i natten. För det är väl då som kontorsmänniskor går upp, eller?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar