Vardagsmat

To-do lista nästa vecka:

Måndag: Ombesiktiga bilen. Trasiga lyset fixat, dragit åt hjullagret och fixat blinkerslampan + alla andra tiotusenkronors grejjer som fixades innan första besiktningen.

Tisdag: Gå igenom nya rehab-övingar till onda foten. Jo visst jävlar krånglar högervristen igen! Amputerar snart skiten och sätter dit ett träben.

Onsdag: Gå till badhuset och simma. Träffar förhoppningsvis Gunnar en glad pensionär som brukar racea mot mig den sista längden. Gunnar vinner alltid.

Torsdag: Läkarbesök på nya mottagningen som ligger i min gamla gymnasieskola. I rummet som var gamla bildsalen. Jättekonstigt! På samma sätt som det är konstigt att det ligger ett fik i det gamla huset där ungdomsmottagningen låg. Man kan således sitta och dricka te på exakt samma plats där gyn-stolen stod. Jättekonstigt det med.

Fredag: Kanske skärgården. Om det inte blåser. För då törs jag inte.

1 kommentarer:

MOM sa...

I visan heter det "blås kajsa blås". Kajsa är en typ av vind och nu vill jag att min egen lilla kajsavind blåser hit till ön! Välkommen!

Skicka en kommentar