Sill i lur


Det började egentligen för länge sedan, men nu har läget blivit akut. Jag kan ingenting om ny musik. Vad lyssnar ungdomen på idag? Jag sitter som ett fån när min systerdotter spelar halva låtar för mig på sin mobil. En anledning att jag inte kan något är att jag inte vet hur jag ska hänga med. På min tid, strax efter Hedenhös, läste man först Okej sedan Slitz (innan det blev tutttidning), MM, Mojo och Sonic, för att få det fräschaste. Framförallt kollade jag på MTV, där det senaste alltid fanns. Innehåller MTV idag överhuvudtaget musik? Då jag slår på kanalen är det något konstigt som heter The Hill eller någon reality som handlar om ungdomar som blir på tjocken. Spotify har jag ju och klickar ibland på det "nya" som presenteras för mig på intro-sidan. Men alltså Justin Bieber, är det Britneys kusinbarn eller vad? Den absolut troligaste orsaken till varför jag är ett spån på ny musik är att jag helt enkelt inte tycker det är bra. Jag tycker bara om gammalt. Jag sitter på Spotten och listar gamla godingar eller "nya" godingar som mina halvdöda rockstjärnor gör. Jag är så himla begagnad som min älsklingsfjortis tycker. Tack och lov! Fy fan för att lyssna på ungdomens smörja och dessutom från ett par kassa mobilhögtalare.

2 kommentarer:

RF sa...

Prova P3. Massor av ny bra musik. Hela tiden. Problemet för mig är att när jag slår på den kanalen så baxnar jag över hur mycket ny bra musik det görs. Speciellt svensk. Try it!

Henrik sa...

Jag tycker i princip inte att modern pop är bra (finns alltid nån enstaka låt här och där) men å andra sidan har jag inte gillat pop på många år. Ett bra sätt att få höra bra musik är att lyssna på P3 på kvällarna när de inte måste spela topp 10 för pöbeln. Och flippa över till P2 ibland - rätt som det är så spelar de östeuropeisk danspop på det utdöda språket lågtyska (true story!).

Skicka en kommentar